Παρασκευή 9 Μαΐου 2008

ΕΧΩ ΑΓΩΝΙΣΤΕΙ ΜΑΤΑΙΑ

Θα σοκαριζόσασταν αν ξέρατε ότι ο Ιησούς βίωσε το συναίσθημα της μερικής επιτυχίας;
Στον Ησαϊα 49:4 διαβάζουμε τα εξής: «Και εγώ είπα, Ματαίως εκοπίασα. εις ουδέν και εις μάτην κατηνάλωσα την δύναμίν μου...». Σημειώστε πως αυτά δεν είναι λόγια του Ησαϊα που κλήθηκε από το Θεό σε ώριμη ηλικία. Όχι, είναι λόγια Του Ίδιου του Χριστού, που ειπωθηκαν από Αυτόν που: «...με εκάλεσεν εκ κοιλίας. Εκ των σπλάχνων της μητρός μου ανέφερε το όνομά μου... Κύριος , ο πλάσας με εκ κοιλίας δούλον αυτού, δια να επαναφέρω τον Ιακώβ προς αυτόν (και δια να συναχθή προς αυτόν ο Ισραήλ)» (49:1,5).

Όταν έφτασα σ’αυτή την περικοπή, που είχα διαβάσει πολλές φορές στο παρελθόν, η καρδιά μου γέμισε θαυμασμό. Με δυσκολία πίστευα αυτά που διάβαζα. Τα λόγια του Ιησού εδώ, όσον αφορά «το μάταιο αγώνα» αποτελούσαν απόκριση στον Πατέρα που μόλις είχε δηλώσει: «Συ είσαι δούλος μου, Ισραήλ, εις τον οποίον θέλω δοξασθή» (49:3).

Διαβάζοντας αυτό το εδάφιο, στάθηκα και είπα: «Τι θαυμάσιο! Δεν το πιστεύω ότι ο Χριστός ήταν τόσο τρωτός, ώστε ομολογούσε στον Πατέρα ότι βίωνε από πρώτο χέρι δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε εμείς οι άνθρωποι. Μέσα από την ανθρώπινή Του διάσταση δοκίμασε τις ίδιες απογοητεύσεις, τις ίδιες αποθαρρύνσεις, τις ίδιες πληγές. Έκανε τις ίδιες σκέψεις που έκανα κι εγώ στη ζωή μου όπως: Αυτό που πέτυχα δεν είναι αυτό που μου υποσχεθεί ο Κύριος. Σπατάλησα τις δυνάμεις μου. Όλα έχουν γίνει μάταια».

Διαβάζοντας αυτά τα λόγια , αγάπησα περισσότερο τον Ιησού. Κατάλαβα ότι το εδάφιο 15 της προς Εβραίους 4ο κεφάλαιο δεν είναι ένα κλισέ: ο Σωτήρας μας αληθινά αγγίχτηκε από τα συναισθήματα των αδυναμιών μας, και, αν και χωρίς αμαρτία, πειράστηκε με κάθε τρόπο όπως εμείς. Άρα θα γνώρισε αυτό τον ίδιο πειρασμό από το Σατανά ακούγοντας, τη γεμάτη κατηγόρια, φωνή του: «Η αποστολή σου δεν πέτυχε. Η ζωή σου είναι σκέτη αποτυχία. Δεν έχεις τίποτα να δείξεις σαν αποτέλεσμα για όλους τους αγώνες και τις προσπάθειες που έκανες».

Ο Χριστός ήρθε στον κόσμο για να εκπληρώσει το θέλημα του Πατέρα, αναζωπυρώνοντας τον Ισραήλ. Και έκανε ακριβώς την εντολή που του είχε δοθεί. Αλλά ο λαός Ισραήλ Τον απέρριψε: «Εις τα ίδια ήλθε και οι ίδιοι δεν εδέχθησαν αυτόν» (Ιωάννης 1:11).
Γιατί ο Ιησούς ή οποιοδήποτε άλλο παιδί του Θεού να λένε τόσο αποθαρρυντικά λόγια του τύπου: Αγωνίστηκα μάταια; Πως θα μπορούσε ο Γιός του Θεού να εκφέρει μια τέτοια δήλωση; Και γιατί τόσες γενεές πιστών να μειώνουν τον εαυτό τους με τόσο αποθαρρυντικά και απελπιστικά λόγια; Είναι όλα αποτέλεσμα μέτρησης μηδαμινών αποτελεσμάτων σε σχέση με υψηλές προσδοκίες.